Ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα που θα επηρεάσουν σημαντικά την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία από το 2025 και μετά αφορά το μέλλον των θερμικών μοτέρ, με πολλούς κατασκευαστές, ανάμεσά τους και η εταιρεία από την Στουτγάρδη, να προβούν σε ριζικές αποφάσεις.
Μιλώντας για τη Mercedes, οι ιθύνοντες της φίρμας έχουν ξεκινήσει να προγραμματίζουν την «απόσυρση» αρκετών κινητήριων συνόλων, είτε βενζίνης, είτε πετρελαίου, τα οποία δεν μπορούν να καλύψουν τις νέες προδιαγραφές. Όπως δήλωσε ο εκτελεστικός διευθυντής Markus Schäfer σε πρόσφατη συνέντευξη του, μέχρι το 2025 η γκάμα των θερμικών μοτέρ θα μειωθεί σημαντικά, φτάνοντας το 40%, ενώ μέχρι το 2030 η μείωση θα φτάσει το 70%.
O Schäfer ανέφερε επίσης ότι η γκάμα κινητήρων που αποτελείται αποκλειστικά από τετρακύλινδρα σύνολα, γνωστή και ως Mercedes-Benz FAME (Family of Modular Engines) που λανσαρίστηκε το 2016 θα είναι και μία από τις βασικές υποψήφιες προς αποχώρηση, όπως και το V12 σύνολο. Παράλληλα, τα χρηματικά ποσά που θα επενδυθούν για την εξέλιξη ηλεκτρικών κινητήρων και αντίστοιχης τεχνολογίας συστημάτων μετάδοσης θα φτάσουν τις αρκετές δισεκατομμύρια ευρώ
Μάλιστα η Mercedes-Benz επιθυμεί να κατασκευάσει in-house τα δικά της συστήματα μετάδοσης, στο εργοστάσιο Stuttgart-Untertürkheim, το οποίο θα επεκταθεί περεταίρω με νέες γραμμές παραγωγής, και να σταματήσει τη συνεργασία της με την ZF.