Η εταιρεία που έχει αναλάβει την κατασκευή της μπαταρίας υποστηρίζει πως η πλήρης φόρτιση της τελευταίας δεν απαιτεί περισσότερα από 10 λεπτά. Ετοιμο για να λανσαριστεί ταυτόχρονα σε όλο τον κόσμο και στην Ελλάδα!
Τα «ρέστα» τους παίζουν οι Κινέζοιπροκειμένου να επιβιώσουν στην αρένα της ηλεκτροκίνησης. Ειδικότερα, έχουν επιστρατεύσει όλες τους τις δυνάμεις, κατασκευάζοντας ένα ηλεκτρικό μοντέλο το οποίο λέγεται πως εφοδιάζεται με 1.000 χλμ. αυτονομίας.
Οι συγκεκριμένες μεγαλεπήβολες βλέψεις κυοφορούνται από την κινεζική αυτονοκινητοβιομηχανία “Nio”, η οποία… καυχιέται πως εφοδιάζει το νέο σεντάν μοντέλο της -υπό την ονομασία “ET7” – με 1.000 χλμ. αυτονομίας (βάσει NEDC),διαθέσιμα με μία μόλις φόρτιση.
To σεντάν τροφοδοτείται από δύο ηλεκτρικά μοτέρ (ένα σε κάθε άξονα) τα οποία παράγουν συνδυαστικά 652 ίππους και 850 Nm ροπής, επιτρέποντάς του να επιταχύνει στα 100 χλμ./ώρα από στάση σε μόλις 3,9 sec. Παράλληλα, για την επίτευξη της εν λόγω αυτονομίας έχει ενσωματωθεί μιαμπαταρία χωρητικότητας 150 kWh.
Η Nio, σύμφωνα με άρτια ενημερωμένες πηγές, έχει στραφεί στη διεθνούς φήμης εταιρεία κατασκευής μπαταριών, Contemporary Amperex Technology (CATL), η οποία, όπως δήλωσαν εκπρόσωποί της σε πρόσφατη συνέντευξη Τύπου στο Πεκίνο, βρίσκεται στο στάδιο της ανάπτυξηςμπαταριών με στερεού τύπου ηλεκτρολύτες (solid state) με δυνατότητα πλήρουςφόρτισης εντός 10 λεπτών.
Το εγχείρημα της δημιουργίας ενός κινεζικού ηλεκτρικού με δυνατότητα διάνυσης 1.000 χλμ. αυτονομίας, διενεργείται στον απόηχο του ξεσπάσματος ενός μεγάλου κύματος παραπόνων που αφορούν την αυτονομία των μοντέλων σχετικής τεχνολογίας.
Ειδικότερα, κατά τους προηγούμενος μήνες, όταν η Κίνα βρέθηκε στη δίνη ενός ιδιαίτερα ισχυρού χειμώνα, πολλοί κάτοχοι ηλεκτρικών ξεσπάθωσαν, αναφέροντας πως η αυτονομία που «έδιναν» οι κατασκευαστές έπεφτε στο μισό, εφόσον ενεργοποιούσαν τη θέρμανση.
Επιφυλακτική η επιστημονική κοινότητα
Όσον αφορά τις πιθανότητες να καρποφορήσει το πρότζεκτ, πολλοί είναι αυτοί που παρουσιάζονται επιφυλακτικοί, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τον Ouyang Minggao, μέλος της Κινεζικής Ακαδημίας Επιστημών. «Αν κάποιος υποστηρίξει πως το αυτοκίνητό μπορεί να διανύσει 1.000 χλμ. με μία φόρτιση, και πως είναι, ταυτόχρονα, απόλυτα ασφαλές και προσιτό, κανείς δεν θα τον πιστέψει. Αυτά τα πράγματα δεν μπορούν να επιτευχθούν στις μέρες μας», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Οι επικριτές εγείρουν ερωτήματα αναφορικά με το κατά πόσο ασφαλείς θα είναι οι εν λόγω μπαταρίες, υπογραμμίζοντας πως πρέπει να εκμηδενιστούν οι πιθανότητες πρόκλησης φωτιάς σε περίπτωση ενός βραχυκυκλώματος.
Αναφορικά, τέλος, με την τιμή εκκίνησηςτου μοντέλου, αυτή θα αντιστοιχεί σε 69.127 δολάρια (γύρω στα 58.000 ευρώ χωρίς τις όποιες επιδοτήσεις) ενώ το μοντέλο θα πωλείται (από το 2022) μόνο διαδικτυακά -και στην Ελλάδα…
Πηγή: newsauto.gr